DCC afholdte fredag den 13. november en vellykket general forsamling på Gelsted Kro. Efter en rigtig god Dansk bøf med bløde løg bød formanden velkommen til de ca. 50 fremmødte. Poul Erik styrede som sædvanlig løjerne og referat følger.
Af highlights fra aftenen kan nævnes kort
Formanden takker af
Henning Andersen har valgt at takke af som formand efter mange års tro tjeneste. HA har som bekendt mange jern i ilden og har ikke kunne afse den tid han gerne vil til formandsposten, men han fortsætter sit store virke i bestyrelsen som menig medlem. Han erstattes af Peter Vestergaard der hidtil har været yderst aktiv menigt medlem af bestyrelsen.
Nyt bestyrelsesmedlem
Kurt Lassen tiltrådte sidste år som afløser for Henrik Andreasen der måtte trække sig et år før tiden. Derfor var Kurt kun valgt for et år, og han ønskede ikke genvalg. Heldigvis repræsenterer Lassen klanen jo en ret stor del af DCC feltet, så næste generation stod klar til at afløse farmand. Jesper Lassen har sagt ja til at afløse Kurt og tiltræder som bestyrelsesmedlem for 2 år.
Jesper er 43 år og normalt at finde i fronten af Twin Shock -50 på hans Maico 490 med nr. 130. Han har kørt classic cross i mange år og deltaget i både EM og VM for hold på Farleigh Castle. Han er udlært mekaniker og arbejder til dagligt på Tech College som underviser og afdelingsleder. Vi glæder os over hans tilsagn om at hjælpe til i bestyrelsen og byder ham velkommen.
Semi – bestyrelsesmedlem
Michael Gjaldbæk, der primært kører Suzuki RM125 i Twin Shock klassen med nr. 199, har tilbudt at hjælpe til på hjemmesiden med opdateringer etc. Stor tak til Michael.
Nyt teknisk reglement for Twin Shock og EVO i 2016
Det tekniske reglement for Twin Shock og EVO er blevet omskrevet og udspecificeret mere i detaljer for at undgå eventuelle misforståelser. Essensen af reglementet er uændret og der er ikke tilføjet nye ændringer.
Ny klasse under DCC i 2016
Der bliver i 2016 åbnet op for muligheden for at deltage på classic 50cc crossere produceret inden 31/12-1981. Klassen bliver i første omgang kørt som en Cup klasse der startes i heatet med A-klassen og 250cc.
CEMAR 2016
CEMAR turneringen har de foregående år været afholdt med finale i Linkøping i første weekend i August. Det er en yderst populær weekend da der også afholdes Linkøping cup / Årsracet i såvel MX (hvor der køres flere klasser end de gængse CEMAR klasser) som speedway, road racing, trial og enduro og tiltrækker rigtig mange kører fra hele Europa. Der var sidste år en del problemer med at få afviklet alle klasserne indenfor tidsrammerne og mange måtte vente fra lørdag morgen til søndag eftermiddag for at afslutte deres 3 heats. Ydermere var der så mange til start at CEMAR kørerne ikke automatisk ville kvale ind til pointgivende start. Da der samtidig kom et forhøjet startgebyr for 2016 blev det bestemt at DCC vil opfordre CEMAR til at arbejde på at finde en anden bane til, at afvikle finalen på i 2016. Der vil isåfald blive mulighed for både at deltage i Årsracet i Linkøping samt finalen i CEMAR i 2016 blot i to forskellige weekender. CEMAR arbejder i øjeblikket på at finde en løsning så vi må se om det lykkes.
DCC kører uden licens ?
Der var på det nyligt afholdte DMU klubleder seminar blevet startet et rygte om en kører i DCC der kørte uden licens iflg klubformanden fra hans hjemklub. Det viser sig at være usandt og klubformanden har erkendt fejlen der skyldes DMU’s licenssystem. Vi har således ikke tilladt en kører at stille op i DCC uden gyldig licens.
Der blev selvfølgelig debatteret stort og småt, som der hører sig til på en generalforsamling, men det vi fremgå af det referat der bliver tilsendt Jer på e-mail fra Poul Erik.