Kurt Vad# nr. 43
Årg. 1956. Jeg er den sidste ud af en søskende flok på 9. Vi var 4 piger og 5 drenge. Vores far faldt desværre væk, da jeg var 2 år, MEEN jeg har haft en opvækst hvor mine brødre der var præget af interessen for mekanik. Motorsport og især motocross, gjorde at det også blev vejen for mig. På et tidspunkt var vi 7 i Vad klanen, der var aktive motocross kører. Hvad tror i der blev snakket, når vi var til komsammen??
Jeg startede med at købe ældre gadecykler, BSA/Victoria/Ariel osv. Forlygten af, et grydelåg forpå som nr, plade, så blev skærmene savet over i passende længder, på med hjelm, gummistøvler og kedeldragt, så var der RACE.
Efterflg. blev det til en brugt HVA 250cc, en mere, og vupti var vi i gang. Det var i de gode tider, hvor man cyklede (35km) til Hadsund, hvor MC holdt i en container i klubben, der var lejet en rutebil, og en Hanomag Henzel F45, op på ladet med alle medlemmers cykler, og så afsted i samlet flok til Køge, Sønderborg etc. Det gav så fantastisk mange gode minder. Tænk lige engang!!
Senere blev man mere proff, jeg fik sponsoreret en Morris Meteor diesel kassebil !!!!!, som min kære broder Børge hjalp mig med at svejse op. Der holdt lige pludselig en sprit ny HVA 400cc årg 74. SÅ var jeg rigtig i gang, vandt vinter turnering med fuld point hus. Nr 3 samlet i det, vi dengang kaldte landsturnering.
Efteråret 74 havde jeg bestilt en ny HVA ved Finn til sæson 75, men Bror Børge havde fået forhandling af Bultaco, så det blev ændret til Bulto. Det var nok den bedste sæson jeg har oplevet, var med helt fremme, men selvflg. missede DMèt grundet nye Bielstein st.dæmpere, der brækkede og andre ting.
Så kom 76, hvor jeg skulle afvikle gælden for 75, men igen i 78 blev det til en ny Bulto 370, wauv den gik, nu var jeg senior, det første DM på Nisseringen, dengang var det tilladt at dæk var gravet halvt ned, og når så fødderne står 10 min i kl 14, og du kører helt ude ved kanten, så sagde det bang i v.fod, støvlen blev klippet op, for at få den af. Det har så senere ført til et kunstigt fodled. Og nu her i efterår, kommer et nyt knæ til.
Så blev det lidt til og fra med crossen, en Suzuki 400 årg 81, en lånt Yamaha 465. Jeg kom med i klubarbejde i Hadsund, kasserer og senere fmd. Så fyldte arbejde, var blevet afd.leder i det reservedels/værktøjs firma, der i dag hedder FTZ.
Meeen så kom Classic Cross ind i livet, Jeg havde fået fat i en Bultaco 360cc årg. 75, magen til den jeg kørte på i 75, den blev total restaureret, deltog i det første løb i Mosten, og havde den ære at være a`point med Jimmy Smed og forgangne Per Skytte. Jeg blev 3. så var gnisten tændt igen,!!! Der blev senere lavet en rigtig fin BSA Metisse B44. Jeg fik flere gode år, med masser af oplevelser, INDTIL gasspjældet satte sig fast i toppen, på vej hen til et hop. Det satte desværre efter flg. en stopper for det aktive cross liv.
Så faldt interessen på det organisatoriske arbejde indenfor DCC, både indenlands og udenlands (ECMO), og TAK for det, det har været et liv fyldt, med glæde og rigtig mange gode oplevelser, og et helt utroligt venskab, ikke bar i DK, men også rundt i Europa.
Vi havde været i gang herhjemme med Classic Cross i nogle år, men i 2010 kom vi rigtig med, organisatorisk under DMU, med Classic sportsudvalg. Vi fik lavet gode aftaler med DMU, der virkelig hjalp Classic Cross i gang, i DK. Jeg blev fmd. i SU udvalget, efter Niels Juul, og efter at vores dengang ihærdige fmd., for DCC, Peter (PC) faldt væk. Vi kom sammen med DMU og klubberne igennem med, at kunne afvikle større internationale race, både i ECMO regi og CEMAR, der har været Cemar race i Aalborg med Per Sadolin som tovholder, VM hold Classic og senere EM Classic i Randers og Svendborg, det har vi høstet mange roser for, fra udlandet.
Jeg har lige haft 50 år`s jubilæum i DMU, og havde overvejet, om det var nu, det var slut, men konen sagde nej, det går IKKE, at du ikke har med Cross at gøre, blev der sagt. Så var det jo afgjort !!!
Håber i bærer over med mig, og stor tak til alle jer positive Classic folk, kører/koner/kærester og hjælpere.